Bendruomenės išvyka į Birštoną

Pažintį su Birštono miestu pradėjome nuo Kurhauzo, bene vienintelio pastato visame Birštone Antrojo pasaulinio karo metu  taip ir nenuniokoto gaisrų. Pačiame kurorto centre (visai šalia Kurhauzo) yra Kneipo sodas. Tai nemokamos ir sveikatą gerinančios pramogos. Labai populiari procedūra yra Kneipo terapija. Tad suskubome pasivaikščioti basomis per smėlį, žolę, pušų kankorėžius, pėdas atgaivinome mineralinio vandens baseine, o rankoms „Kneipo kavą“ – specialiame fontane.

Važiuodamos elektromobiliu ir  klausydamos audio gido, susipažinome su Birštono miestu ir lankytinomis vietomis, pabuvojome Vytautas  mineral SPA  skaitykloje –  unikalioje vietoje, su neįprasta akustika bei vaizdais.

Plaukiant pantoniniu, dviejų aukštų pramoginiu laivu „Justina“, atsivėrė nepakartojamo grožio Nemuno ir Verknės upių skardžiai, nepaliesta žmogaus gamta, skraidė ir plaukė daugybė vandens paukščių, matėsi legendinis „Ožkų pečius“, gausybė žvejų valtelių ir kitokie akims bei sielai malonūs vaizdai.

Kopėme į Vytauto kalną. Tai vienas iš žinomiausių ir aukščiausių piliakalnių Lietuvoje.
Įveikusios  laiptais 40 m aukščio šlaitą, atsikvėpėme  puikiai sutvarkytoje aikštelėje, gėrėjomės nuostabia panorama į Birštono miestelį ir Nemuno vingį.

Mineralinio vandens teikiamus privalumus pajutome  mineralinio vandens paviljone „Birutės vila“. Čia įrengtas mineralinio vandens baseinas, fontanas, vandens garinimo siena, todėl kvėpavome sveikatai naudingu mineralinio vandens prisotintu oru.

Tikro mineralinio vandens „Vytautas“ tiesiai iš gręžinio ragavome netoli Vytauto parko ir Kurhauzo įsikūrusioje mineralinio vandens biuvetėje.

Aplankėme didžiausią Centrinio parko įžymybę – mineralinio vandens garinimo įrenginį „Druskupis“. Įrenginį sudaro iš daugybės smulkių šakelių sudėtos sienos, sudarančios tarsi nedidelį labirintą. Per jas iš viršaus teka mineralinis vanduo. Trykšdamas į smulkiausias daleles vanduo pripildo orą mineralinių medžiagų. Viduje ir šalia įrengti suoleliai, ant kurių sėdint galima ne tik kvėpuoti sveiku, mineralų prisodrintu oru, bet ir medituoti beklausant tyloje kapsinčių ir čiurlenančių milijonų lašelių.

Grižtant aplankėme Prienų muziejaus unikalų filialą – Šilavoto  davatkyną.

Kadaise Naujasodžio kaime, atokiau nuo kitų kaimynų,  nedideliuose nameliuose gyveno moterys, savo gyvenimą pašventusios Dievui ir globojusios ligonius bei kitus likimo nuskriaustus žmones. Mažuose žaviuose mediniuose jų namukuose dabar įrengtos ekspozicijos, liudijančios jų gyvenimą bei darbus.

Greta takelio, kuriuo moterys kasdien iš savo namų eidavo į bažnyčią, grožėjomės autentiškais mediniais koplytstulpiais.

Prienuose  tylos minutei stabtelėjome prie paminklo už Lietuvos laisvę žuvusiems Tauro apygardos Geležinio vilko rinktinės partizanams, apžiūrėjome vietinį kalėjimą.

Taip turiningai praleidome dieną…